İthalat-İhracat
Organik ürünlerin dışarıya pazarlanmasında Amerika başta olmak üzere bazı AB ülkeleri Almanya, Fransa, Hollanda ve İsviçre gibi ülkeler başı çekmektedir.Türkiye 12 ülkeye ihracat yapmaktadır. Ürün grupları arasında döviz olarak en yüksek getiri organik fındık, incir, kayısı, üzüm, çilek, zeytin, pamuk ve meyve sularından elde edilmektedir. Türkiye bu ürünlere en çok Amerika’ya satmaktadır. Sonrasında Almanya, Fransa, Hollanda, İsviçre ve bazı AB ülkeleri bu ürünleri almaktadır.
Organik üretimlerin büyük çoğunluğu dış pazara ihraç edilmektedir. Burada yapılacak olan ihracatı belirleyen nokta dışarıdan gelen talep. İhracat verileri ülkelerin ekonomik durumlarına göre değişim göstermektedir.
Dünya üzerinde tarıma dayalı ürünler organik gıda pazarında giderek büyümektedir. Türkiye bu organik tarımın ihracat potansiyeli olarak gösterilen örneklerdendir. Yapılan ihracatın yanında üretilen organik ürünlere olan talep iç pazarda da sürekli olarak artmaktadır.
Organik ürünlerin pazarlanması hem TR hem de AB Yönetmeliklerine dayanmaktadır. Öncelikle ürün satışını organik olarak gerçekleştirmek isteyen üreticilerin organik ürün sertifikası alması gerekmektedir. Magenta gereken sertifikasyon işlemleri için işletmecilere konuyla ilgili gereken bilgiyi vermektedir.